Venemans Advies Interim

Met Venemans Advies Interim verbeter je de resultaten van je bedrijf. Door commerciële plannen te maken en daadwerkelijk uit te voeren. Door iemand met kennis, ervaring en een netwerk in de Nederlandse food-markt.

Zo helpt Venemans Advies Interim je

Venemans Advies Interim helpt je door:

  • Overbrengen van kennis van de Nederlandse food-markt;
  • Het maken van haalbare plannen voor resultaatverbetering;
  • Deze plannen doorvoeren:
    – je commerciële organisatie op orde brengen
    – ontwikkelen en introduceren van nieuwe producten
    – het vinden van geschikte nieuwe markten en afnemers
    – en wat verder nodig is om de gestelde doelen te halen
  • Zonder historische of emotionele banden met je organisatie.

Daardoor: doelgericht de resultaten van jouw bedrijf verbeteren!

Wie is Willem Venemans?

Food-man. Commercieel leidinggevend, strateeg en niet te beroerd zelf ook “de baan op te gaan”. Out-of-Home, Retail en institutioneel. Positief, motiverend en creatief. Doorzetter. Netwerk in de food-branche. Doelgericht. Oog voor andere mensen, realist.

Meer over Willem op LinkedIn:

Maak hier een afspraak voor een kennismakingsgesprek.

Herken je dit?

Een voorbeeld uit onze praktijk.
Opdrachtgever maakt food-producten die via (vaak meerdere) agenten bij groothandels, winkels en consumenten terecht komt. Die “reeks” van agenten kost opdrachtgever dus veel marge. Natuurlijk zijn die agenten nodig om de verkopen goed te laten verlopen. Maar ze kostten wel bijna de hele marge van de producent!

Een plan werd gemaakt om met minder agenten hetzelfde resultaat te behalen. Dit betekende wel dat er méér commerciële activiteiten door de fabrikant zélf moesten worden ondernomen. Daar werd ook een plan voor gemaakt. Kortom: alles lag klaar om in actie te komen en zo de verkoopresultaten te verbeteren.

En toen werd het stil.

De productie was zó tijdrovend dat er geen tijd meer was om aan de uitvoering van de plannen te beginnen. En daarbij kwam dat er binnen het bedrijf niemand was die wist hoe het gesprek met de agenten zou moeten worden gevoerd. Of hoe het (commerciële) gesprek met afnemers zou moeten worden gevoerd.

Het bedrijf ging verder op “oude voet” en balanceerde daardoor op de rand van de afgrond….

Plannen maken en uitvoeren

Veel commerciële plannen halen dus de uitvoeringsfase niet. Hoofdoorzaken: de dagelijkse gang van zaken vergt teveel tijd. Verder ontbreekt vaak kennis en ervaring om veranderingen door te voeren. En tenslotte zijn er soms emotionele redenen om een maatregel niet in te voeren. Tijd om hulp van buitenaf te halen!

Kennis maken?

Neem hier contact op voor het maken van een afspraak.